A pontosságban az óra mellett a flottakezelés is nagy segítség

Nem tudom, mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás, akarom mondani az óraimádatom vagy a pontosságra való törekvésem. Kiskoromtól fogva imádtam az órákat: először, ahogy pontosan kattognak (igen, a kedvenceim az analóg órák, a digitálisakat nem szeretem) és egészen kisiskolás korom óta törekszem a pontosságra. A pontosság nálam az öt perccel korábbi érkezést jelenti, és ugyan nem szeretek várni, inkább beletörődöm a másik esetleges késésébe, minthogy valakinek rám kelljen várnia… végül, ugyan órás nem lettem, de óramániás igen, mások számára irreálisan nagy összegeket tudok költeni egy-egy ritkább darabra, olyanokra is, amelyek jó eséllyel csak a fiókomban fognak porosodni. De hát mindenkinek van valami „kattanása”, nekem a pontosság és az órák – az pedig egyszerűen az őrületbe tud kergetni, hogyha valaki rendszeresen és sokat késik.

Az üzleti életben is kiemelt fontosság nálam a gazdaságosság és pontosság, vállalkozásunk sem kivétel, amit gyerekkori barátunkkal vezetünk. Ennek kezelésében a Flottaautó van az egyik legnagyobb segítségünkre, hogyha cégautók bérléséről van szó, most pedig egyre aktuálisabbá válik a cégautó adó kérdése is. Ez a kérdés most szintén fontosabbá teszi a megfelelő flottakezelő kiválasztását. Ennek az egésznek egy 2019-es jogszabálymódosítási javaslat a Pénzügyminisztériumtól. A cél Magyarország járműparkjának fejlesztése és modernizálása, egyszerűen azért, mert az országban nagyon nagy arányban vannak olyan autók használatban, amelyek már gyakorlatilag semmilyen környezetvédelmi szempontnak nem felelnek meg, viszont a fenntartásuk, és természetesen a vásárlásuk is sokkal olcsóbb. Most Magyarországon nagyon sok költség terheli az új autót vásárlókat, a rendszer sajnos igencsak ágas-bogas, így a minisztérium célja az autóvásárlás és annak üzembe helyezési folyamatának egyszerűsítése lenne. Ezen belül pontosabban eltörölnék az eredetvizsgálati díjat, rengeteg díj és illeték kerülne ki a forgalomból, úgy mint a forgalmi díjra, a törzskönyvre, a regisztrációs matricára fizetendők.

Ezek teljesen egyértelműen szolgálják azt, hogy a társadalom motiváltabb legyen és régi autójukat újabbakra cseréljék, ehhez pedig még motiváló szempontként a legújabb autóknál akár felére is csökkenhetne a gépjármű adó. Ezzel viszont van egy elég komoly probléma, mégpedig az, hogy ezáltal az állam, hogyha más területen nem vetnek ki magasabb adókat, nagyon magas összegtől esne el évente.

Persze mint mindenre, a Pénzügyminisztériumban erre is találtak potenciális megoldási lehetőséget… természetesen a gépjármű adóval operálva. Az egyik opció teljesen logikus és érthető, azaz: növelnék az adót a nagyon régi gépjárművekre, ezzel is az újra cserélést segítenék elő. A másik viszont az, hogy a cégautó adót növelnék, ami viszont már csak azért is inkorrekt, mert a cégek gyakrabban cserélnek járműveket, kevésbé fenyegeti őket az a veszély, hogy túlságosan régi autókkal dolgoznának. És ugyan a cégautókat általában bérlik, a bérleti díjat általában befolyásolja az, hogy a flottakezelő cégnek milyen magas költségekkel jár az autó tulajdonjogának megtartása, tehát amennyiben ez a tervezet esetleg életbe léptetésre kerül, sajnos potenciálisan várhatók ilyesfajta változások.

Viszont: ez csupán egy több éves tervezet és abszolút nem biztos, hogy életbe is fogják léptetni ebben a formában – egy részét lehet, de egyelőre bizonytalan, hogy pontosan milyen módon. Így én azt javaslom, hogy aki teheti, még a magasabb cégautó adó előtt keresse fel a Flottaautó csapatát és egyeztessen velük, hogy megtalálják a vég számára legkedvezőbb megoldásokat!